עמדות טעינה סופר מהירות: לא רק טכנולוגיה – שינוי תפיסה

נכתב ע"י אגף איכות הסביבה

בתאריך 26/10/2025

עד לפני כמה שנים, רכבים חשמליים נחשבו בעיקר לאופציה שמתאימה לבעלי המזל שיש ברשותם חניה פרטית עם עמדת טעינה ביתית או עמדה זמינה לטעינה במקום העבודה. אבל המציאות משתנה במהירות, ועמדות טעינה סופר מהירות – כאלה שמסוגלות להטעין רכב חשמלי תוך פחות מחצי שעה – הופכות את התחבורה החשמלית לנגישה, גמישה ובעיקר הרבה יותר נוחה.

בישראל, כמו בעולם, מספר הרכבים החשמליים על הכביש עולה בקצב מרשים. על פי הלמ"ס, הייתה עלייה של כ-70 אחוז (!) בכמות הרכבים החשמליים שעלו על הכביש בישראל בשנת 2024 בהשוואה ל2023, והנתונים עולים בהדרגה.

לצד זה, גם רשתות הטעינה הציבוריות מתרחבות, ולעמדות הסופר מהירות יש חלק מרכזי במגמה זו. מדובר בעמדות שמספקות טעינה בהספק גבוה במיוחד, לעומת עמדות רגילות שמספקות טעינה איטית יותר שלוקחת כמה שעות או אפילו לילה שלם.

עמדות טעינה סופר מהירות

מה זה משנה בפועל?

קודם כל, זה פותח את האפשרות להשתמש ברכב חשמלי גם לנסיעות ארוכות. נהגים כבר לא צריכים לחשוש מ"חרדת טווח"   – החשש שלא ימצאו עמדת טעינה בזמן. עמדות סופר מהירות, מאפשרות עצירה קצרה לטעינה והמשך תנועה. זה משנה את האופן שבו מתכננים מסלול רחוק או אפילו יומיומי, את הביטחון בנסיעה, ואת התחושה הכללית של ניידות.

אבל ההיבט המשמעותי יותר הוא שעמדות סופר מהירות משנות את האופן שבו אנחנו חושבים על טעינה, ובמובן הזה יש להן משמעות דרמטית על שוק הרכבים החשמליים. במקום לראות בטעינה פעולה שדורשת תכנון מראש, היא הופכת לפעולה שגרתית, כמעט כמו תדלוק.

זה מאפשר גם לאנשים שאין להם עמדת טעינה בבית – כמו תושבים בבניינים משותפים – להחזיק רכב חשמלי בלי מגבלות (עם זאת חשוב לזכור שהטעינה בעמדות הללו היא יקרה יחסית לעמדות טעינה איטיות).

השינוי הזה משפיע גם על מיקום העמדות. אם בעבר עמדות טעינה הוצבו בעיקר ליד בתי מגורים, מרכזי קניות או מקומות עבודה – מתוך הנחה שהטעינה תארך שעות – הרי שהיום הן מופיעות גם בצמתים מרכזיים, תחנות דלק וחניונים עירוניים נגישים. המיקומים החדשים מותאמים לעצירה קצרה "על הדרך".

כמובן, יש גם אתגרי תשתית: עמדות כאלה דורשות חיבור לחשמל בהספק גבוה, תיאום עם חברת החשמל, ולעיתים גם התאמות פיזיות בשטח ולכן הקמתן מורכבת יותר. אבל ככל שהביקוש עולה, כך גם ההשקעה בתשתיות מתגברת – והמגמה ברורה.

לסיכום, עמדות טעינה סופר מהירות הן הרבה יותר ממענה טכנולוגי. הן משנות את האופן שבו אנחנו משתמשים ברכב החשמלי, את מי שיכול להרשות לעצמו להחזיק רכב חשמלי, ואת הדרך שבה ערים מתכננות את התשתיות שלהן. זהו שינוי תפיסה – מהטעינה כאתגר לוגיסטי, לטעינה כחלק טבעי מהיומיום.

כחלק מקידום חזון עירוני של עיר ירוקה, עיריית נתניה פורסת בשנים האחרונות תשתית עמדות טעינה ברחבי העיר.

באוקטובר 2025 הוצבה לראשונה בעיר נתניה עמדה טעינה סופר מהירה עירונית בחניון העירוני הסמוך לפארק שלולית החורף. מזמינים אתכם ואתכן לנצל את זמן הטעינה הקצר, לצאת לסיבוב קצר ולספוג קצת טבע עירוני בפארק שלולית החורף היפה של העיר.

מידע על מיקום העמדות בעיר ניתן למצוא באתר העירייה – https://www.netanya.muni.il/News/Pages/articlecharge.aspx

כתבות שיכולות לעניין אותך

כך תחסכו באנרגיה בחופש כשכולם בבית

אנרגיה ירוקה והגנת הסביבה – איך זה באמת מצמצם זיהום אוויר

מהפכת האנרגיה הסולארית: אפשרי, חסכוני, משתלם

תגובות

עניין אתכם? בואו תגידו לנו מה חשבתם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להתייעץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן